Komunalac Požega d.o.o. od 1. kolovoza 2019. će primjenjivati novi sustav naplate odvoza i zbrinjavanja miješanog komunalnog otpada, u skladu s Odlukom o načinu pružanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada koju su donijele jedinice lokalne samouprave s našeg područja (gradovi Požega, Pleternica, Kutjevo i općine Brestovac, Čaglin, Jakšić, Kaptol i Velika) temeljem Zakona o održivom gospodarenju otpadom (NN 94/13, 73/17, 14/19) i Uredbe o gospodarenju komunalnim otpadom (NN 50/17).
Prema toj Odluci, svaki korisnik dužan je biorazgradivi komunalni otpad (otpadni papir i karton i biootpad), reciklabilni otpad (plastiku, staklo, metal, tekstil) te krupni i problematični otpad sakupljati odvojeno od miješanog komunalnog otpada. Korisnik koji odvaja otpad imat će u spremniku za miješani komunalni otpad manje otpada, manji broj evidentiranih pražnjenja spremnika, a time i manje račune. Odvoz biootpada bit će omogućen po izgradnji kompostane na odlagalištu „Vinogradine“.
Obračun javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada obavljat će se sukladno novom Cjeniku na koji su sve JLS s našeg područja dale suglasnost.
KUĆANSTVA U INDIVIDUALNOM STANOVANJU
Iznos mjesečnog računa za korisnike iz kategorije kućanstava u individualnom stanovanju je zbroj cijene minimalne javne usluge koja iznosi 40,68 kn (fiksni dio) te umnoška cijene pražnjenja volumena spremnika (120 l) i broja pražnjenja spremnika koji su korisnici odabrali u Izjavi o načinu korištenja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada (ako nisu, onda prema prijedlogu davatelja navedenog u Izjavi) (varijabilni dio). Cijenu javne usluge korisnici iz kategorije kućanstava u individualnom stanovanju plaćaju temeljem mjesečnih računa – uplatnica koje će im biti dostavljene unaprijed svakih 6 mjeseci. Na kraju obračunskog razdoblja od 6 mjeseci, korisnicima će biti ispostavljen polugodišnji obračun temeljem podataka iz evidencije stvarnih pražnjenja spremnika očitanih putem bar kodova na spremnicima.
KUĆANSTVA U KOLEKTIVNOM STANOVANJU
Iznos mjesečnog računa za korisnike iz kategorije kućanstava u kolektivnom stanovanju zbroj je cijene minimalne javne usluge koja iznosi 40,68 kn (fiksni dio) te umnoška cijene pražnjenja volumena zajedničkog spremnika, udjela u korištenju zajedničkog spremnika i broja pražnjenja (jednom tjedno) (varijabilni dio). Udio u korištenju zajedničkog spremnika utvrđuje se prema odabranom modelu obračuna A (po članu) ili B (po stanu). Za stambene zgrade koje su zajednički nastupile prema davatelju usluge, model obračuna utvrđen je s ovlaštenim predstavnikom suvlasnika. Za stambene zgrade koje nisu zajednički nastupile prema davatelju usluge, davatelj usluge dostavio je pojedinačne izjave svim suvlasnicima i predložio obračun usluge prema postojećem volumenu zajedničkog spremnika i izračunu udjela prema modelu B. Za promjenu modela i volumena spremnika, suvlasnici moraju zajednički nastupiti prema davatelju usluge za što im je potrebna suglasnost natpolovične većine suvlasnika. Pražnjenje spremnika u kolektivnom stanovanju obavlja se jednom tjedno. Korisnicima će za predmetnu javnu uslugu biti ispostavljeni mjesečni računi.
GOSPODARSTVO
Iznos mjesečnog računa za korisnike iz kategorije gospodarstava zbroj je cijene minimalne javne usluge (fiksni dio) i umnoška cijene pražnjenja određenog volumena spremnika (120 l, 240 l , 360 l, 480 l, 1100 l) i broja evidentiranih pražnjenja spremnika u jednom mjesecu (varijabilni dio). Cijena minimalne javne usluge za spremnik volumena 120 l iznosi 66,44 kn, dok se za spremnike 240 l, 360 l i 480 l uvećava proporcionalno volumenu (npr. za 240 l iznosi 132,89 kn). Za spremnike 1100 l, 5000 l, 7000 l, press 5000 l i press 7000 l, cijena minimalne javne usluge iznosi 328,83 kn. Korisnicima će za predmetnu javnu uslugu biti ispostavljeni mjesečni računi.
Napomena: Sve navedene cijene u ovoj OBAVIJESTI iskazane su s PDV-om. Davatelj usluge ima pravo obračunati i ugovornu kaznu za svako postupanje korisnika protivno ugovoru. Ugovorne kazne vidljive su u izjavama o načinu korištenja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada koje se smatraju ugovorom s korisnikom.
U Reciklažno dvorište Požega od 9. svibnja 2019. god. do 26. lipnja 2019.god. otpad je predalo oko 550 korisnika. Istovremeno, velik broj građana dolazio se informirati o radu reciklažnog dvorišta. Do sada je u reciklažno dvorište zaprimljeno oko 30 tona raznog otpada i to oko 15 tona glomaznog otpada, 5 tona odjeće, po 2 tone električnog i elektronskog otpada, folije, papira i kartona te građevinskog otpada, oko tonu metala te oko 500 kg auto guma i ostalog otpada.
Gradonačelnik Darko Puljašić na konferenciji za novinare održanoj u prostoru RD Požega najavio je da će otpad u RD Požega moći dovoziti i korisnici s područja Velike, Brestovca, Kaptola i Jakšića do izgradnje vlastitih reciklažnih dvorišta.
- Pozivam i pravne osobe da u reciklažno dvorište dovezu i predaju papir, karton i foliju jer će tako biti sigurni da će taj otpad biti pravilno zbrinut - dodao je gradonačelnik Puljašić. Istaknuo je da će ubrzo biti asfaltirana prilazna cesta te promijenjena prometna signalizacija (putokazi) kako bi olakšali građanima dolazak do RD.
Anto Bekić, direktor Komunalca Požega d.o.o. zahvalio je građanima koji su do sada koristili svoje pravo odlaganja otpada u reciklažno dvorište i dovezli otpad čime on nije završio u okolišu, već je adekvatno zbrinut. Pozvao je i ostale građane da koriste svoje pravo odlaganja otpada u reciklažnom dvorištu gdje besplatno mogu donijeti 48 vrsta otpada.
Ujedno je najavio početak primjene novog sustava naplate odvoza i zbrinjavanja miješanog komunalnog otpada.
- Ovih se dana obavljaju zadnje pripreme za početak primjene novog sustava te će Komunalac Požega d.o.o. od 1. srpnja početi s probnim radom sustava, a od 1. kolovoza 2019. i naplata usluga obavljat će se sukladno novom cjeniku formiranom na temelju odluka jedinica lokalne samouprave u skladu sa zakonskim obvezama proizišlim iz Uredbe o gospodarenju komunalnim otpadom – istaknuo je Bekić.
Smisao novog sustava je potaknuti građane na veće odvajanje korisnog otpada (papir, plastika, staklena ambalaža i sl.) kako bi predavali manje količine miješanog komunalnog otpada u zelenoj kanti te na odlaganje ostalih vrsta otpada u reciklažno dvorište.
Podsjetimo, cijena za dva odvoza miješanog komunalnog otpada iz zelenih kanti je po novom cjeniku 51,53 kn, a odvoz korisnog otpada (papir, plastika, staklena ambalaža) se ne naplaćuje.
Reciklažno dvorište u Požegi nalazi se u Industrijskoj 25c, a radno vrijeme je od ponedjeljka do petka od 9 do 16 sati te subotom od 7 do 12 sati.
Obavještavamo korisnike naših usluga da će Komunalac Požega d.o.o. miješani komunalni otpad u dane blagdana i praznika odvoziti prema sljedećem rasporedu:
- u dijelovima grada gdje se komunalni otpad prema rasporedu odvoza miješanog komunalnog otpada treba odvoziti u četvrtak, 20. lipnja 2019. godine, otpad će se odvoziti u subotu, 22. lipnja 2019.
- u dijelovima grada gdje se komunalni otpad prema rasporedu treba odvoziti u utorak, 25. lipnja 2019. godine promjena nema pa će se otpad odvoziti kako je i planirano, 25. lipnja 2019.
Više od 40 vrsta otpada građani mogu odložiti u reciklažno dvorište u Pleternici koje je s radom počelo početkom travnja. Projekt izgradnje vrijedan gotovo 2,5 milijuna kuna sufinanciran je s 85 posto europskih sredstava iz Kohezijskog fonda, Operativni program „Konkurentnost i kohezija“.
Kako bi se građane upoznalo s radom reciklažnog dvorišta te ih potaknulo na odvajanje otpada, djelatnice Komunalca Požega d.o.o. u suradnji s Gradom Pleternicom, održale su više od 20 edukativnih radionica kojima su obuhvaćena djeca u pleterničkom dječjem vrtiću, osnovnoj školi, uključujući i sve područne škole, te učenici srednje škole.
Cilj radionica je potaknuti korisnike na odvajanje papira, plastike i stakla „na kućnom pragu“ te na besplatno zbrinjavanje više od 40 vrsta ostalog otpada u reciklažnom dvorištu. Učenicima su podijeljene bojanke, letci i brošure s uputama o odvajanju i zbrinjavanju otpada.
U planu su tijekom ljeta edukativne radionice za ostale građane, uključujući i umirovljenike.
Reciklažno dvorište u Pleternici nalazi se na adresi Ante Starčevića 29. Radno vrijeme je od ponedjeljka do petka od 9 do 16 sati te subotom od 7 do 12 sati.
U Industrijskoj ulici u Požegi danas je s radom počelo novoizgrađeno reciklažno dvorište.
Objektom upravlja Komunalac Požega d.o.o, a u dvorištu će građani besplatno moći odložiti 48 vrsta otpada.
„Reciklažna dvorišta su vrlo važna u ukupnom sustavu gospodarenja otpadom. Iz fondova Europske unije u posljednje smo dvije godine financirali 142 ovakva projekta. Pokazatelj je to uspješne alokacije i korištenja europskih sredstava u vrijeme mandata ove naše Vlade i premijera Andreja Plenkovića. Čestitam Gradu Požegi i Komunalcu na uspješnoj realizaciji ovog projekta, ali i na svim onim projektima koje su Grad Požega i Požeško-slavonska županija realizirali u posljednjih nekoliko godina. Svaki takav projekt znači povećanje životnog standarda naših građana, ovdje konkretno kroz učinkovitiji sustav gospodarenja otpadom. - rekao je na svečanom otvorenju dr.sc. Tomislav Čorić., ministar zaštite okoliša i energetike.
Gradonačelnik Požege Darko Puljašić istaknuo je da građani izgradnjom reciklažnog dvorišta mogu otpad zbrinjavati na kvalitetan i odgovoran način.
- Nema više nijedan razlog da se otpad odbacuje u prirodu jer znamo da otpad može biti vrijedna sirovina. Nakon ovoga krećemo s edukacijom koja je itekako važna i to od naših najmlađih. Ovo je rezultat truda ne samo Grada Požege, već i resornog ministarstva i Vlade RH. Podsjećam da je zadnjih pet godina Grad Požega dobio sto milijuna kuna bespovratnih sredstava za vrijedne projekte – dodao je Puljašić.
- Kapacitet reciklažnog dvorišta je oko 800 tona otpada godišnje. Time će se postići daleko veće količine odvojeno sakupljenog otpada, ali i smanjiti odlaganje otpada na način kako se to sada radi. Dvorište mogu koristiti svi korisnici sustava odvoza otpada, uz osobnu iskaznicu te uz prethodno odvajanje kako bi ga u dvorištu samo odložili u odgovarajuće spremnike. Građane ćemo educirati i dati im sve potrebne informacije kako postupati s otpadom i sigurni smo da će vrlo brzo veliki broj građana koristiti ovo dvorište - rekao je direktor Komunalca Požega d.o.o. Anto Bekić.
Upute za korisnike pogledajte na https://komunalac-pozega.hr/v7/v11/images/letci/RECIKLAZNO_DVORISTE_UPUTE.pdf
Radno vrijeme reciklažnog dvorišta je od ponedjeljka do petka od 9 do 16 sati te subotom od 7 do 12 sati.
Već prvog dana mnogi su građani dovezli otpad. Među njima i gđa. Biljana iz Požege.
- Dovezla sam staru odjeću. Imali smo dosta toga za baciti. U Komunalcu su mi rekli da od danas otpad besplatno mogu odlagati u reciklažno dvorište što je jako dobro. Imam još kod kuće građevinskog otpada i sada kada znam da i to možemo odložiti, dovest ćemo i to ovdje u reciklažno dvorište – kaže naša sugrađanka.
Komunalac Požega d.o.o. i ove je godine povodom uskrsnih blagdana organizirao tradicionalno druženje s građanima u prostoru Gradske tržnice Požega.
Na štandu postavljenom u prostoru tržnice djelatnici Komunalca educirali su građane o odvajanju otpada te ih upoznali s mogućnostima odlaganja otpada u reciklažnom dvorištu u Požegi koje će s radom početi u svibnju. Građanima su podijeljeni edukativni letci i brošure, a sve kako bi ih se potaknulo na savjesno gospodarenje otpadom.
- Ovom akcijom promoviramo odvajanje otpada, recikliranje i sve aktivnosti koje ćemo vrlo brzo moći realizirati u našem gradu. Čak 34 različite vrste otpada moći ćemo sigurno i besplatno zbrinuti u reciklažnom dvorištu. Nema nijedan razlog za bacanje otpada bilo gdje osim na za to predviđena mjesta. Sve pohvale direktoru Komunalca i njegovim suradnicima jer su doista taj posao odradili vrhunski - rekao je gradonačelnik Darko Puljašić koji sa svojim zamjenikom Marijom Pilonom došao podržati akciju požeškog komunalnog društva.
- Drago nam je družiti se danas s našim sugrađanima i potaknuti ih da i uoči velikog blagdana Uskrsa posjete našu tržnicu jer ovdje je zdrava hrana provjerene kvalitete. Podsjetili smo ih ujedno na skorašnje otvaranje reciklažnog dvorišta gdje će građani moći odvesti sav otpad za koji do sada nisu znali gdje ga odložiti - rekao je Anto Bekić, direktor Komunalca Požega d.o.o.
Komunalac i Grad Požega ove će godine, uz pomoć EU sredstava, nabaviti žute spremnike za plastiku koji će biti podijeljeni građanima.
foto: Komunalac Požega d.o.o./slavonski.hr
Građanima s područja Pleternice od danas je na raspolaganju novoizgrađeno reciklažno dvorište. Riječ je o projektu vrijednom oko 2,5 milijuna kuna čiju je izgradnju s 85 posto sredstava financirala Europska unija, 12 posto sredstava osigurao je Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, a 3 posto Grad Pleternica.
Prostor namijenjen odvojenom prikupljanju komunalnog otpada, izgrađen prema najvišim europskim standardima otvorili su Tomislav Ćorić, ministar zaštite okoliša i energetike i Dubravko Ponoš, direktor Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.
- Objekti poput ovog neophodni su za izgradnju cjelokupnog sustava gospodarenja otpadom. Prepoznali su to u Pleternici, dokazavši još jednom, kako kvalitetno znaju pripremiti, prijaviti, a onda, uz dobivena sredstva, projekt privesti kraju. Za sva pitanja, stručno-tehničku pomoć i logističku podršku, Fond će i nadalje biti mjesto na koje se možete obratiti- istaknuo je Dubravko Ponoš.
- Nastavak je to pozitivnih trendova u posljednjih godinu i pol dana, kada smo diljem Hrvatske, potpisali ukupno 128 ugovora za izgradnju reciklažnih dvorišta ukupne vrijednosti oko 340 milijuna kuna. Uz pleterničko reciklažno dvorište tu je gotovo izgrađeno lipičko dvorište, otvorenje reciklažnog dvorišta u Požegi očekuje se za oko mjesec dana, a u tijeku je i natječaj za nabavu spremnika, njih nešto više od milijun i 200 tisuća za područje cijele Hrvatske. Radimo najbolje što znamo i možemo, želeći se približiti izazovno postavljenom cilju od oko 50 posto odvojenog otpada do kraja 2020.godine - rekao je ministar Tomislav Ćorić.
Reciklažno dvorište u Pleternici predano je na upravljanje tvrtki Komunalac Požega d.o.o., a na njemu će građani besplatno moći odložiti više od 40 vrsta otpada. Radno vrijeme reciklažnog dvorišta je od ponedjeljka do petka od 9 do 16 sati te subotom od 7 do 12 sati.
Slavonskobrodska televizija - otvorenje reciklažnog dvorišta u Pleternici:
https://www.youtube.com/watch?v=Hxyc2o9khEc
Na groblju sv. Ilije svečano je obilježen završetak obnove centralnog križa podignutog u spomen hrvatskim braniteljima. Grad Požega križ je izgradio 1995. godine, a zbog oštećenja koja su se pojavila bilo ga je nužno obnoviti te i cijeli kompleks oko njega.
- Križ predstavlja sve one drage ljude koji su svoje živote dali za Domovinu i to je najmanje što možemo učiniti. Oni zaslužuju posebno mjesto u našim srcima, na našim zastavama i grobljima, ali i u centrima gdje se odlučuje što i kako dalje u budućnosti zemlje. Moramo se truditi kako bi oni koji su sudjelovali i dali sebe u obranu domovine znali da Grad Požega misli na njih, da i na ovakav način duboko poštuje njihove žrtve - rekao je tom prigodom gradonačelnik Požege Darko Puljašić.
Vrijednost radova procijenjena je na 200 tisuća kuna (bez PDV-a), a obuhvaćala je sanaciju i zaštitu križa, popravak i uređenje metalnih (brončanih) elemenata, oblaganje kamenom stepeništa, podesta i postamenta križa te ugradnju rasvjetnih tijela. Izrađen je i sustav drenaže oborinskih voda oko križa te zamijenjeni betonski opločnici na platou ispred križa.
- Razmišljali smo nekoliko godina o samom procesu obnove jer riječ je o vrlo složenim radovima restauracije. U dogovoru s gradonačelnikom Darko Puljašićem krenuli smo u potpunu obnovu. Idejno rješenje izradio je požeški arhitekt Zoran Fumić, a osnovna ideja je bila da se u sam središnji križ, koji je podignut još 1995. godine, vrlo malo zadire već da ga se zaštiti od zuba vremena kako bi bio u funkciji još dugi niz godina. Pri tom su se koristili novi materijali, a nova dimenzija je i oblaganje kamenim materijalima pristupnih stepenica te postamenta - naglasio je direktor Anto Bekić.
Kamenarske radove izvela je tvrtka “Kamen Plehan”iz Slavonskog Broda, radove na restauraciji metalne galanterija izveo je Josip Toman iz Požege, a podnu rasvjetu tvrtka “Unius” iz Požege, dok su radove na ceremonijalnom trgu izveli djelatnici Komunalca.