Prezentacija novog sustava gospodarenja otpadom u kolektivnom stanovanju, koju su u prostoru Hrvatske gospodarske komore, Županijska komora Požega održali predstavnici tvrtke Komunalac Požega d.o.o., pobudila je velik interes korisnika koji žive u višestambenim zgradama na području grada Požege.
Sustav naplate usluge odvoza komunalnog otpada u primjeni je od 2010. godine i do sada se nije mijenjao, a obračun cijene usluge obračunavao se po zaduženom volumenu spremnika. Uredbom o gospodarenju komunalnim otpadom koja je na snazi od 1. studenoga 2017. godine građane se nastoji potaknuti na veće odvajanje korisnog otpada, odnosno smanjenje količine miješanog komunalnog otpada odloženog u kontejnere od 1.100 l ili zelene posude.
Novim sustavom naplate usluge odvoza komunalnog otpada naplaćuje se odvoz miješanog komunalnog otpada u zelenom spremniku i/ili kontejneru, dok se odvoz odvojeno sakupljenog reciklabilnog materijala u plavim spremnicima (papir, karton), u žutim spremnicima (plastika) i zelenim vrećama (staklo) ne naplaćuje.
Cijena usluge sastoji se od fiksnog i varijabilnog dijela. Stanarima u višestambenim zgradama predlaže se mogućnost razdiobe varijabilnog dijela cijene usluge na način da se udio izračuna omjerom broja članova kućanstava u odnosu na ukupan broj članova stambene zgrade te se ovaj model smatra najpravednijim. Postoji i mogućnost korištenja vlastitog spremnika za stanare koji imaju vlastiti zatvoreni prostor za smještaj spremnika od 120 l.
Građani mogu ostvariti određene uštede na računu i to odvajanjem korisnog otpada (staklo, papir, plastika, metal, odjeća), smanjenjem broja i veličine spremnika (npr. kontejner od 1.100 l mogu zamijeniti manjim spremnicima od 240 l ili od 120 l za stanove koji imaju vlastiti zatvoreni prostor za smještaj spremnika, smanjenjem broj pražnjenja spremnika, onemogućavanjem drugima korištenje vlastitih spremnika (ograđivanjem ili zaključavanjem spremnika). Upravo na potrebu ograđivanja i zaključavanja spremnika su ukazali i sami stanari, a da je to najbolje rješenje potvrdili su i neki od ovlaštenih predstavnika suvlasnika koji su to već napravili.
- Cilj nam je u konačnici ukloniti kontejnere s javnih površina. Pratimo kako to rade drugi gradovi i komunalna društva na sjeveru Hrvatske koji su u tome već daleko otišli. Građane trebamo osvijestiti da odvajaju otpad, a u tome je itekako važna edukacija djece u vrtićima i školama te svih ostalih građana – istaknuo je gradonačelnik Darko Puljašić.
Stanari su pozvani da u suradnji s Komunalcem Požega d.o.o. i Gradom Požega pronađu kvalitetne lokacije za kontejnere, onemoguće odlaganje trećim osobama ograđivanjem i zaključavanjem zajedničkih spremnika za otpad za koje stanari plaćaju račune, optimaliziraju volumen spremnika za svaku zgradu pojedinačno te izdvajaju korisne vrste otpada iz miješanog komunalnog otpada (biorazgradivi, reciklabilni, problematični i krupni otpad) i odlažu ga u posebne spremnike (plavi, žuti, zeleni) i u reciklažno dvorište.
Pozivamo ovlaštene predstavnike suvlasnika i sve zainteresirane stanare na prezentaciju „Uvođenje novog sustava gospodarenja otpadom u kolektivnom stanovanju“.
Obveza uspostave novog sustava gospodarenja otpadom u Republici Hrvatskoj propisana je „Uredbom o gospodarenju komunalnim otpadom“, a zbog važnosti teme za našu sredinu uz predstavnike Komunalca Požega d.o.o. na prezentaciji će sudjelovati i gradonačelnik Požege g. Darko Puljašić sa suradnicima.
Ovim će putem biti predstavljene zakonske obveze koje proizlaze iz Uredbe za davatelja usluge (Komunalac Požega d.o.o.), korisnike usluge (stanari) te jedinice lokalne samouprave (Grad Požega) kao i mogućnosti izbora načina naplate koje su na raspolaganju stanarima.
Prezentacija „Uvođenje novog sustava gospodarenja otpadom u kolektivnom stanovanju“ će biti održana 7. studenoga 2018. godine (srijeda) u 17 sati u Hrvatskoj gospodarskoj komori, Županijska komora Požega, Vukovarska 6.
Parkirna služba u Požegi je ustrojena prije 20 godina. Od 2001. godine cijene satnih parkirnih karata u prvoj i drugoj zoni nisu se mijenjale. Mijenjala se samo tehnika naplate satnih parkirnih karata i to od kupovine karata na kioscima, zatim od 2001. godine putem SMS-a, do najnovijeg načina plaćanja PayDo aplikacijom koju je Komunalac Požega d.o.o. preuzeo od tvrtke „Infoart“.
Osim u Požegi, aplikacija je u primjeni u još 26 hrvatskih gradova. Riječ je o aplikaciji za mobilne telefone i računala gdje prilikom kupovine parkirne karte nema više potrebe za slanjem SMS poruke.
Potrebno je samo preuzeti aplikaciju (moguće i preko QR koda), unijeti svoje podatke te broj bankovne kreditne kartice s koje će se naplaćivati parkirna karta.
Prilikom plaćanja parkirne karte odabire se grad i zona parkiranja, a naplata ide izravno s računa. Putem e-maila korisnik dobiva potvrdu i račun o obavljenoj transakciji.
Osim satnih karata na ovaj se način može se platiti i dnevna parkirna karta („kazna“).
Postoji mogućnost da više članova za plaćanje parkirne karte putem PayDo aplikacije koristi istu bankovnu karticu, a korištenje je jednostavno i za tvrtke. Rad PayDo aplikacije danas je, uz predstavnike Komunalca Požega d.o.o., prezentirao gradonačelnik Požege Darko Puljašić.
- Tvrtka Komunalac uspješno prati trendove i moderne tehnologije koje mogu pomoći našim sugrađanima, ali i Gradu Požegi u smjeru kojim planiramo, a to je Smart City koncept. Građani koji imaju pametne telefone mogu sada na jednostavniji i jeftiniji način platiti parkiranje, jer operateri uzimaju gotovo četvrtinu karte putem SMS-a, a to nije zanemarivo. Pozivam stoga sve vozače da koriste ovu aplikaciju jer nove tehnologije i napredak su tu kako bi nam svima bilo lakše - naglasio je gradonačelnik Darko Puljašić te najavio kako će uskoro na središnjem Trgu Sv. Trojstva biti postavljene i dvije punilice za električne automobile.
Prednosti plaćanja PayDo aplikacijom:
- nema troškova slanja SMS-a
- mogu koristiti i stranci
- mogućnost plaćanja dnevne parkirne karte („kazna“)
- 10% popusta za plaćanje Mastercardom
Upute za instaliranje aplikacije na Android i iOS sustave bit će istaknute na automatima za kupovinu parkirnih karata, a građanima će biti podijeljeni i leci s uputama za korištenje aplikacije.
Predstavnici Komunalca Požega d.o.o. sudjelovali su na godišnjem Savjetovanju Grupacije održavanja čistoće, održanom u Biogradu na moru.
Na savjetovanju je sudjelovalo više od 200 članova grupacije iz svih komunalnih poduzeća u Hrvatskoj.
Tema savjetovanja je bila Usklađenje s Uredbom o gospodarenju komunalnim otpadom i rokovima za provedbu novog sustava gospodarenja otpadom.
Direktor Komunalca Požega d.o.o. Anto Bekić održao je prezentaciju o sustavu gospodarenja otpadom u Požeštini te je predstavio naš način rada, dostignuća u usklađivanju s Uredbom o gospodarenju komunalnim otpadom te ciljeve za naredno razdoblje.
Na Groblju sv. Ilije u Požegi uočena su velika oštećenja kompleksa centralnog križa podignutog hrvatskim braniteljima na novijem južnom dijelu groblja.
Kako je centralni križ mjesto pijeteta na kojem se održavaju misni obredi, polažu vijenci i pale svijeće pri obilježavanju značajnih blagdana i obljetnica spomena na poginule hrvatske branitelje, u ponedjeljak, 24. rujna 2018. godine započinju radovi njegove sanacije.
Investitor sanacije centralnog križa na Groblju sv. Ilije je Grad Požega, a radove provodi Komunalac Požega d.o.o. prema Ugovoru o izvođenju radova na gradskim grobljima za 2018. godinu.
Vrijednost radova procijenjena je na 200 tisuća kuna (bez PDV-a).
Sanacija centralnog križa obuhvaća izvođenje sljedećih radova:
- sanaciju i zaštitu križa
- popravak i uređenje metalnih (brončanih) elemenata
- oblaganje kamenom stepeništa, podesta i postamenta križa
- ugradnju rasvjetnih tijela
Osim ovih radova, planirana je izrada sustava drenaže oborinskih voda oko križa te zamjena betonskih opločnika na platou ispred križa.
U subotu, 22. rujna 2018. Komunalac Požega d.o.o. odvozit će glomazni otpad iz ulica:
- A. Hebranga, Hrvatskih branitelja, Iločka, Mlinska, Osječka, Ratarnička
- A.G. Matoša, I. Mažuranića, M. Krleže, O. Kučere, R. Boškovića, S. Kolara, T. Ujevića, V. Radauša, V. Nazora, Vodovodna
- A. Mihanovića, Cvjetna, Dalmatinska, D. Cesarića, Domobranska, Dr.F. Potrebice, I.G. Kovačića, J.E. Tomića, J. Pavičića, J. Runjanina, J. Kempfa, M. Gupca, Orljavska, Primorska, Slavonska, V. Babukića, Županijska
Molimo korisnike komunalnih usluga u navedenim ulicama, koji su podmirili svoje financijske obveze prema Komunalcu Požega d.o.o., a žele koristiti uslugu odvoza i zbrinjavanja glomaznog otpada da se jave u Komunalac Požega d.o.o. do petka 21.9.2018. u 13:00, na tel. broj 316 – 878. Glomazni otpad nije dozvoljeno odlagati na javnu površinu, nego ga je potrebno skupiti na hrpu unutar svoje okućnice neposredno uz javnu površinu. Metalni glomazni otpad potrebno je posebno odvojiti od ostalog glomaznog otpada. Stari automobili i građevinski otpad nisu kućni glomazni otpad te molimo korisnike da ove vrste otpada ne iznose!
Plan odvoza glomaznog otpada: https://komunalac-pozega.hr/v7/v11/images/Plan-odvoza-glomaznog-otpada-na-podrucju-grada-Pozege_2018.pdf
Popis vrsta glomaznog otpada pogledajte na https://komunalac-pozega.hr/v7/v11/images/NAPUTAK_O_GLOMAZNOM_OTPADU.pdf
Komunalac Požega d.o.o. nastavlja s odvozom glomaznog otpada. U subotu, 15. rujna 2018. glomazni će se otpad odvoziti iz ulica: Bana Borića, Bana Emerika Derenčina, Bana Josipa Jelačića, Bana Pavla Šubića, Bana Petra Berislavića, Grgura Ninskog, Kneza Domagoja, Kneza Ljudevita Posavskog, Kneza Mislava, Kneza Trpimira, Kneza Višeslava, Kralja Držislava, Kralja Krešimira, Kralja Petra Svačića, Kralja Tvrtka i Kralja Zvonimira te iz naselja Alaginci, Golobrdci, Mihaljevci, Novi Mihaljevci, Šeovci i Turnić.
Molimo korisnike komunalnih usluga u navedenim ulicama i naseljima, koji su podmirili svoje financijske obveze prema Komunalcu Požega d.o.o., a žele koristiti uslugu odvoza i zbrinjavanja glomaznog otpada da se jave u Komunalac Požega d.o.o. do petka 14.9.2018. u 13:00, na tel. broj 316 – 878. Glomazni otpad nije dozvoljeno odlagati na javnu površinu, nego ga je potrebno skupiti na hrpu unutar svoje okućnice neposredno uz javnu površinu. Metalni glomazni otpad potrebno je posebno odvojiti od ostalog glomaznog otpada. Stari automobili i građevinski otpad nisu kućni glomazni otpad te molimo korisnike da ove vrste otpada ne iznose!
Plan odvoza glomaznog otpada: https://komunalac-pozega.hr/v7/v11/images/Plan-odvoza-glomaznog-otpada-na-podrucju-grada-Pozege_2018.pdf
Popis vrsta glomaznog otpada pogledajte na https://komunalac-pozega.hr/v7/v11/images/NAPUTAK_O_GLOMAZNOM_OTPADU.pdf
Komunalac Požega d.o.o. od subote kreće s odvozom glomaznog otpada na području Požege i prigradskih naselja te općina i gradova na području Požeštine.
8. rujna 2018. glomazni će se otpad odvoziti iz domaćinstava s područja MO Ciglana i to u ulicama: Ante Starčevića, Eugena Podubskog, Fra Grge Martića, Fra Grgura Čevapovića, Fra Kaje Adžića, Hermine Tomić, Ive Čakalića, Josipa Andrića, Josipa Paviševića, Milke Trnine, Pavla Radića, Rudinska, Svetog Leopolda Mandića, Vilima Justa, Vilme Nožinić, Zelena, Zinke Kunc, Zrinska, Đure Basaričeka Dr. Ivana Pernara te iz naselja Bankovci, Krivaj, Kunovci, Marindvor, Novi Štitnjak i Štitnjak.
Molimo korisnike komunalnih usluga u navedenim ulicama i naseljima, koji su podmirili svoje financijske obveze prema Komunalcu Požega d.o.o., a žele koristiti uslugu odvoza i zbrinjavanja glomaznog otpada da se jave u Komunalac Požega d.o.o. do petka 7.9.2018. u 13:00, na tel. broj 316 – 878. Glomazni otpad nije dozvoljeno odlagati na javnu površinu, nego ga je potrebno skupiti na hrpu unutar svoje okućnice neposredno uz javnu površinu. Metalni glomazni otpad potrebno je posebno odvojiti od ostalog glomaznog otpada. Stari automobili i građevinski otpad nisu kućni glomazni otpad te molimo korisnike da ove vrste otpada ne iznose!
Raspored odvoza glomaznog otpada možete pogledati na https://komunalac-pozega.hr/v7/v11/images/Plan-odvoza-glomaznog-otpada-na-podrucju-grada-Pozege_2018.pdf